Již nyní pořídíte vstupenky na Divadlo není spartakiáda 24.3. od 19:00 v Žižkovském divadle Járy Cimrmana.
Zveme Vás na nejbližší události.
Přijímáme nové členy do KUK souborů. Pokud máte zájem, kontaktujte nás!
Vítáme Vás na nových webových stránkách. Postupně doplňujeme archiv inscenací, přehlídek a soustředění.
Justýna a upíři
Justýna je obyčejná holka, která chce zapadnout do party ostatních dětí. A jak to už v partě bývá, musí projít zkouškou odvahy – vydržet celých deset minut sama na hřbitově přesně o půlnoci. A čekají jí opravdu nevídané věci….
2003

O představení
Justýna je obyčejná holka, která chce zapadnout do party ostatních dětí. A jak to už v partě bývá, musí projít zkouškou odvahy – vydržet celých deset minut sama na hřbitově přesně o půlnoci. A čekají jí opravdu nevídané věci….
Předloha
Brian Jacques - Sedm strašidelných příběhů, povídka Jamie a upíři
Hrají
žáci LDO ZUŠ Klecany – Odolena Voda Bučková Aneta, Bučková Marie, Černochová Barbora, Gulová Zuzana, Kováříková Monika, Kropáčová Barbora, Křížová Jana, Řezníčková Eva, Tranová Lenka, Tyglová Ivana, Zitová Marta a další…
Scénář a režie
Ivana Sobková
Slovo kritiky
Jedná se o velmi zdařilý jevištní převod (autorkou je vedoucí souboru Ivana Sobková) mírně hororové, ale v podstatě anekdotické povídky Briana Jacquese Jamie a upíři. Úprava původního názvu souvisí s převedením všech chlapeckých postav na dívčí, což textu nijak neublížilo. Inscenace je sledem promyšleně budovaných situací, které se aktérkám daří citlivě a přesně naplnit věrohodným jednáním. K tomu přispívá také stylizace vybraných momentů do podoby krátce trvajících živých obrazů doplněných hlasy ze zákulisí, které navíc pomáhají celý příběh přehledně členit a udržovat temporytmus. Příběh o Justýně navíc dětem i přes humorný nadhled nabízí živé a dobře uchopitelné téma domácích konfliktů a starostlivých matek…
(in Deník dětské scény č.0/03 Trutnov)
Vyšlo
DĚTSKÁ SCÉNA 13 (únor 2004):
Brian Jacques - Ivana Sobková: Justýna a upíři (scénář)
Ivana Sobková: Cesta k inscenaci Justýna a upíři


